Min cykeludfordring i 2020 – Resultater

År 16 af denne blog og mine fjollede årlige cykeludfordringer. Det var naturligvis et ret elendigt år. Lad mig først ønske alle lykke. Her er et bedre nytår.

KOM Masked Hay Surfing

Naturligvis var 2020 et mærkeligt cykelår for mig. Nul overnatningsture og få ambitiøse nye forlystelser. Men jeg brugte bestemt cykling som en måde at styre mit personlige velbefindende på. Eftervirkningerne af træning er meget undervurderede, og når jeg følte mig ned, gik jeg på pedal.

Her er resultaterne i forhold til mine 2020 Cykeludfordring.

160.200 meter lodret opstigning
  • 525.600 minutter om året
  • 525.600 fod = 160.200 meter.

Så grundlæggende klatre en fod for hvert minut af året.

SUCCES! Dybest set nyder jeg at cykle langsomt op ad bakke på stille ruter. Jeg cyklede hovedsageligt hjemmefra, normalt på kuperede, asfalterede lokale veje. Jeg er heldig at bo direkte under det meget interessante Mont Salève. Jeg cyklede på de mange ruter og den meget mindre Mont Sion meget. Så mens mine totalsummer var lavere end normalt, nåede jeg mit opstigningsmål.

Under den franske lockdown i november var det umuligt at cykle, da vi blev forpligtet til at blive inden for en kilometer hjemmefra. Jeg savnede min cykel.

Nogle fotos fra Mont Salève i 2020:

Sidste uge. Mont Blanc i afstand.

Bliv sund

August 2019 brækkede jeg nakken og rygsøjlen på en lokal tur. Mindre seriøst end det lyder, men det har været en kamp. Jeg har stadig smerter og ubehag, når jeg søger efter en løsning. Men jeg kan træne, så lad os gå videre.

20 nye stigninger

Jeg mislykkedes denne del af min udfordring. Jeg klarede et par sjove nye ruter. Højdepunkterne:

• En asfalteret rute op ad Col de la Biche og Grand Colombier. detaljer.
  • En asfalteret rute over hovedruten til Col de la Madeleine. detaljer.
  • Col de Sapey via Les Lacets de Montvernier. detaljer.
  • Col de Sapey!

• La Route de la Soif via de 42 hårnåle på Col de l’Arpettaz. detaljer.
  • La Route de la Soif

Cyklus 100 forskellige cols

Selvom jeg måske har cyklet min lokale Col du Mont Sion 100 gange, mislykkedes jeg denne udfordring. Jeg tror, ​​jeg klarede 70 forskellige cols – med noget “snyd”.

At snyde? Under den første franske nedlukning, marts – maj, var jeg motiveret, men begrænset. Så jeg kørte omkring 30 cols på hjemmetræneren. I dette indlæg Jeg detaljerede mine lockdown-aktiviteter – jeg nød især BigRingVR.com-software. Så selvom jeg absolut hader træneren, kom jeg næsten til at besøge Stelvio, Mallorca, Galibier, schweiziske og østrigske alper osv. 🙂

Moo!

Mindst en fantastisk solopgang.

Woohoo, en god solopgang er blevet en årlig tradition, især med min store ven Tim. I år holdt vi det simpelt og red den stejle Le Coin-side af Mont Salève i mørket for at se solopgangen op. Dette var min sidste personlige interaktion med en ven (!!!) … og det var sjovt. detaljer. Tak Tim.

Flere eventyr med Doreen

Mit livs kærlighed. Min kone har været min frelser i 2020. Hun holder mig munter og sund. Vi bruger meget tid på at vandre sammen, men det lykkedes os også et par forlystelser. Højdepunktet var et besøg i Lac du Bourget (største sø helt i Frankrig) og Col du Chat. detaljer.

Ja, Doreen kan også lide at høsurfe!

Årets foretrukne forlystelser?

Her er tre andre store forlystelser, der ikke er nævnt ovenfor.

1. Col des Annes via Col de la Colombière 4 Col Loop – detaljer. En fantastisk rute, der klatrer den berømte nordside af Col de la Colombière og derefter højere asfalteret.

Kamera hvilende på Col des Annes topskilt.

2. Col du Joly – detaljer. En yndlingsstigning i skyggen af ​​Mont Blanc – på en solskinsdag med noget sne op.

3. Plateau des Glières og derover – detaljer.

Afsluttende tanker

Jeg tror, ​​vi er alle lettet over, at 2020 slutter. Forhåbentlig forbedres tingene. Jeg ved, at jeg ikke har skrevet meget for nylig, og den strenge låsning i november uden cykling var ikke sjov – jeg vandrede meget i små cirkler. Men at prøve at holde mig i form holder mig munter. Og mine dumme udfordringer holder mig motiveret. 🙂

Alt det bedste til dig. Bedre nytår!

Vilje

I går. Langt sjovere end hjemmetræner.